Infall..

.. Fick något infall i morse att ta tag i mina drömmar om en kökssoffa i köket! Så jag tog älskling till hjälp och flyttade om bordet för att kolla så det inte skulle bli trångt, och det blev det inte! Tjoho! Då var det bara att inleda jakten på en soffa och det gick fort.
Ringde mamma och de har en kökssoffa som bara står nu som vi får ta om vi vill. Perfekt ju! Roligt med en soffa som har lite historia och som ger en hint av nostalgi.
Denna soffa är jag nämligen uppväxt med hemma och jag och mina bröder låg i den och drack välling jäämt jämt.
... Så det ska bli skoj att få lite nystuk på den genom att måla den vit och klä om sitsen och sen pryda den med en massa härliga kuddar och en fårskinnsfäll såklart! Kommer bli kalasbra!

Köpte en ny matta till köket igår också. En blå, lite känsla av vår!!! :)


Nu ska jag dra ett varv med dammsugaren sen blir det ombyte och lite fix inför kvällens fest i Freluga med hela gänget från Elgiganten!




Såhär blev det efter omflyttningen av bordet. Nu fattas bara soffan vid fönstret!


Nya mattan! Blev bra med en liten färgklick, dena förra var grå och vit. Lite skillnad nu! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0