Tisdag

... Då har midsommarhelgen passerat och det med stormsteg!
På midsommarafton var vi ett gäng ute i en stuga i Markmyra på kvällen (tidigare på dagen var det sillunch hemma hos mina föräldrar och sedan hemma hos Jens föräldrar) och myste på, grillade och drack gott! Älskling ryckte mig i tröjan och ville åka hem kl 22, sagt och gjort så var vi hemma innan halv tolv. På lördagen tackades det beslutet! Vi cyklade dit ut från stan så man hade lite träningsvärk när man vaknade på lördagen, tur att man inte hade världens baksmälla til det kan jag tycka :)
 
Har blivit en hel del motionerande i helgen. På torsdagen gjorde jag och Jens en utflykt till Söräng och promenerade efter flottarleden. Väldigt mysigt :) Tog med oss lite matsäck och myste i solen!
Sedan cyklade vi som sagt på midsommar och på lördagen blev det en tripp till Trolldalen i Växbo där vi traskade omkring och kollade runt på lite olika saker :) En väldigt mysig helg har vi haft!
 
I måndags började mitt sommarschema på jobbet. Var en väääldigt fartfylld dag må jag säga! Sommarrean är i full gång den med. Hade varit fart idag med så får hoppas att man hinner få lite gjort imorgon på morgonen innan vi öppnar. Börjar kl 8 imorgon nämligen. Ovant!
 


I morse när jag vaknade och började dammsuga märkte jag att någon av våra vanligtvis små, söta och skötsamma kattpojkar hade kissat!?, i kökssoffan!!!! På mina fina kuddar och på klädseln.. ARRRRGHH!!!! Det var bara att riva ner allt och slänga in det i maskin. Varför har någon av dem plötsligt fått för sig att göra så? Googlade runt lite och läste att det kan behöva kollas upp då det kan vara nåt strul med njurarna då katter börjar kissa på konstiga ställen..
 
.... Aja dags att krypa  till sängs nu om man ska undvika att sova över imorgon!
Godnatt
 
Bildregn från helgen. Sista bilden är från Albertina i söndags. Var där och åt supergod mat då vi firade vårt första år som förlovade och 2a år tillsammans :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0