En måndag i hemmet.

... Denna lediga dag har jag ägnat åt lite städ och fix. Klippte gräsmattan och var fast besluten att bara ta halva och resten på onsdag då jag är ledig men energin tog över och jag klippte hela! Skönt då är den färdigklippt för denna vecka i alla fall. Sedan har jag tvättat undan det sista och nu är det duntäckena som tumlar runt i maskinen. Bytte till tunna härliga sommartäcken igår så nu får duntäckena tvättas och vikas in i linneförrådet och bo där till sena hösten :)
 
Nu är det bara lite dammsugning, dammning och kanske en golvtvätt kvar innan jag känner mig nöjd :) Solen lyser här idag i alla fall men det blåser på en hel del så det var verkligen perfekt utefixarväder då det svalkade skönt! Imorgon får det gärna regna lite för då jobbar jag hela dagen :)
 
.... På torsdag kommer Jens hem och har semester i fyra långa veckor :) Ska bli underbart att ha honom hemma så länge! Det är man inte bortskämd med minsann :)
 
Har spanat in riktigt fina kastruller i emalj från Ib.Laursen som gärna får flytta in i vårt katrullskåp!
Dessa finns på en hel del sidor på nätet att köpa i olika prisklasser. Billigast hittade jag på Grannfrun.se, där blir denna härligt rosa din för ynka 169kr :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0