Måndag igen!

... Ja då var helgen slut igen och nya tag inför en ny vecka! Helgen har varit rätt skön faktiskt. Lördagen var det bandymatcher på tv sen så blev det en sväng ut till Sörbo också då broder håller på och flyttar dit med sin lilla familj nu! Så jag åkte dit en sväng och höll lilla Ella sällskap, passade på att mysa och busa massa.
Åh de är ju så härliga de små liven!

På kvällen vankades det "Halvåtta hos Linnea" där det bjöds på trerätters och en vinflarra gick ner det också. Trodde bestämt att man skulle klara sig undan bakfylla igår eftersom att man "bara drack en flaska vin", men ack så fel jag hade..
Blev riktigt klen och "tillfrisknade" inte förän kl 19 på kvällen!! Då hade jag sovit och spenderat huvudet i toan hela dagen, kuuul! Inte ens en klunk vatten fick jag behålla.

... Så jag kan ju lova att det var gött med pizza när man ääntligen kände att huvudvärken och illamåendet började släppa! Muums!! sen får man ju aaalltid så dåligt samvete när man bara har legat sådär en hel dag. Usch!! Så jag började tvätta lite och plocka på kvällssidan också, bara för att ha fått gjort nåt nyttigt under dagen! Huhu.

Nu sitter jag i soffan med nya kaffemuggen från fluffbabes (hihi) och laddar upp inför en dag i Gävle. Har föreläsning om genus idag! det brukar vara väldigt intressant faktiskt :) Har även för en gångs skull varit tidigt ute med att ladda upp med böcker inför nästa kurs och har fyndat en hel del på kurslitteratur.se! kanonbra sida!

Nästa kurs är faktiskt anledningen till att jag egentligen sökte till hälsopedagogutbildningen.
Den heter Livsvillkor och levandsvanor och hälsa. Den kursen tar upp mycket om beroendelära som missbruk av olika former av narkotika och även stresshantering med mer. Ska bli riktigt intressant!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0