Tisdag.

...Sitter just nu dränkt i soffan av papper om toxikologi och fysiologi. Tenta på måndag! Är med andra ord ute i skaplig tid (för att vara jag)! Fick även redan på vår första tenta igår och den klarade jag! Skönt som satan att inte ha det hängandes över en, om man skulle ha fått gjort om den..!

Idag var det Gävle en sväng på förmiddagen, x-tåget ställdes in i morse så det blev ersättningsbuss. Trångt och jävligt! Hamnade dessutom bredvid någon med en fruktansvärd morgonandedräkt.. Mys. Tur att man somnade!

När vi var klara i skolan begav jag mig in mot stan för att inhandla lite julklappar. Så nu kan jag checka av båda mina bröder på listan! Väl hemma blev det lite plock, städ och matlagning. Kom på idag hur jäävla gött det är med husmanskost! Min sambo och jag är väldigt dåliga på det där med husmans, det blir lätt lite väl lyxigt! Men satan vad gott det är med köttfärsslimpa, rotmos och bacon och blodpudding och liknande. Tänk vad man aldrig uppskattade det när man bodde hemma! Och nu ringer man mammsen för att höra "hur hon gjorde.." när hon lagade den vardagliga maten där hemma just för att få det lika gott själv.



Har då fått en ren och fräsch soffa nu minsann! Har tvättat vartenda litet överdrag på den och sugit ur den rejält så nu är den ren och fin!

Imorgon blir det Gävle på förmiddagen och sedan hem och ta det lilla lugna (läs. plugga) till kvällen då det vankas Mary Kay konsultation hemma hos Sara! Inte helt fel när man sedan är ledig två dagar och kan ta tag i pluggandet på riktigt! I helgen blir det jobb på lördag och massa plugg förstås.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0