Dissekera.

Idag på biologilabben dissekerade vi små bebisgrisar. Inte speciellt mysigt!
Jag ville bara ta den i famnen och springa bort med den och försöka få liv i den eller nåt, griskultingar är SÖTA! 
Vår lilla plutt var säkerligen dödfödd och hade navelsträngen kvar, mys.
Vi skulle plocka ut hjärta, struphuvud, lungor, lever, tarmar med mer sen fick vi även "skära fritt" och leta vad vi ville.. Inget för mig som har lågt blodtryck jag kan säga, uusch. Satt ner under hela labben och ignorerade lukten av blod och kött. Lite pillade jag på den allt, höll i lite delar och skar loss hjärtat från hela paketet. EUW!

.. Jaja nog var det spännande att se alla organen sådär i verkligheten istället för att hålla på med plastdockor, men jag vet inte direkt om jag lärde mig något nytt. Jag menar man vet väl vilka organ man har.. Det ska i så fall vara hur alla snitt skulle läggas då.. Hu!

Jaja, på torsdag blir det boxning med Gabbe i alla fall! Underbart skönt ska det bli. Äntligen äntligen säger jag bara! Nu jäklar!

Biologiprov i morgon, har inte börjar pluggat än direkt. Kanske borde börja nu sådär efter kl 16 dagen innan. Wiiho, tummen upp där!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0