Högskola

Hade inte tänkt skicka in någon ansökan om någon högskola till hösten nu, men gjorde det ändå för skojsskull. Kul att se vad man kommer in på och inte. Nu sökte jag inte många utbildningar heller men ändå.

Efter att ha lagt en del av utbildningarna på studera.nu i "korgen" för att sedan sortera och välja ut några av dem, såg jag en röd tråd genom alla. Jag hade tagit utbildningar som: Hälsopedagog, Häölsoterapeut, sjuksköterska och optiker. Allt detta handlar ju om människor i hjälpande syfte, att jobba med människor som vill ha hjälp med något. Skönt att jag inte valt en hel massa utbildningar under en massa olika kategorier. Nu ser jag i alla fall vad det är jag är intresserad av och vad jag vill göra. Optiker valde jag som första hands alternativ. Det är ett yrke jag har funderat på nån gång sådär, sen när jag var in och läste och tittade närmare på utbildningen så tyckte jag att det lät väldigt intressant faktiskt.


Så, vem vet. Jag kanske får för mig att plugga i höst. Det beror ju på i vilken situation man är i. Skulle lätt kunna tänka mig att vänta några år och fundera mer också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0