Sjuker

Nu först har jag ork till att sätta mig vid datorn. har legat däckad sedan tisdagskväll nu. Feber, förkyld och ont i kroppen. Knallar runt som en gammal tant här hemma! Haha, får liksom hjälpa till med händerna när jag ska vrida på nacken när jag ligger i soffan. Onsdagen låg jag hela dagen i soffan, lämnade den enbart för toabesök (i sista minuten). Åt alltså inte något på hela dagen föurom några tuggor middag som mamma lagade. Hade ingen aptit och stegen in till köket kändes alldeles för tunga.

Idag har jag ätit en måltid, middag. Weiho tummen upp. Blev skapligt mycket piggare då jag åt också. Skönt. Nu är febern borta men smärtan i kroppen kvarstår, likaså hostan som vägrar ge med sig. Hoppas hoppas hoppas, att jag inte tappar smaken! Hatar att tappa den, det blir alltid så när man har planerat in att äta något gott. Imorgon blir det tacos, så snälla låt mig få känna smaaaak! Yumyum.

Farmor fyllde 85 år igår, hade inte ens orken till att lyfta telefonluren så hon fick ett grattis i efterskott idag. Veronica skulle även ha blivit 19 igår.. Förra året besökte jag hennes grav den här dagen. Vilket jag fick avstå från igår. Typiskt..

Åter till soffan.



Inatt jag drömde något som..

Vi träffades, skrattade.

I samma ögonblick som våra läppar möttes sa jag:

-Vet du vad jag är allra mest rädd för just nu?

Han svarade: Vad?

-Att jag snart kommer att vakna och att allt det här bara är en dröm

Han- Hmm..

- Jag vaknar säkert nu snart..

Jag slog upp ögonen, jag befann mig i min säng. Kände ett sting av besvikelse..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0