Mammas våfflor

Idag blir det våfflor till middag, längtar redan tills mammi och pappi kommer hem med sylt och allt tillbehör! Mums!

Ibland får jag bara en sån lust att göra en stor förändring. Som nu i sommar tex, istället för att flytta in till Bollnäs så flyttar man till typ Stockholm eller Göteborg istället. Eller varför inte Malmö? Det skulle vara så skönt och befriande på något sätt att flytta själv till någon stad där man kan börja om från noll på alla stadier igen på något sätt. Jag har varit rätt emot att flytta till Stockholm.. Beror på min bild av stockholmare kanske, hehe. Får känslan av att allt är så kallt och egoistiskt där bland människorna. Allt handlar om karriär och pengar. Samtidigt har jag släkt i Stockholm så jag vet ju att så inte är fallet, men andå! Samtidigt älskar jag att vara där. Att ha fler än två cafén att välja på, att inte hinna se hela staden på en timme och att se nya ansikten vart man än vänder sig. Någon gång måste jag prova på att bosätta mig där, om så bara för ett år. Kanske skulle det visa sig att man trivs som fisken i vattnet?


Aja, slut på drömmandet, jag flyttar till en lägenhet i Bollnäs i sommar, antagligen. Jobbar och jobbar. Letar jobb får ett jobb, gifter mig med ett fattig bonddräng, klämmer ut några ungar och tjong är jag 40 och fortfarande bosatt i - BOLLNÄS. Haha tänk om det blir så?! Hua! Nej fy fy fy, så blir det inte!


Nej nu ska jag plocka undan lite och duka till middagen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0