Balklänningen.


Usch vad nervös jag var idag när jag skulle
prova balklänningen och se den för första gången! Jag hade inbillat mig att jag hade gått upp 25kg och inte kunde ha den alls, typ.. I alla fall så fick jag ju välja färg via en färgkarta vilket inte är det lättaste då man bara ser färgen i en liten, liten ruta och inte vet alls hur den ser ut på själva klänningen. Jag valde en färg som skiftar väldigt mycket, i ett ljus är den ljusrosa, i ett annat mörkrosa/chapagnefärgad. Aa skitsvårt att förklara. Idag när jag jag skulle se den i verkligheten var jag minst sagt NERVÖS! Tänk om den skulle se helt konstig ut! När jag kom in i rummet och såg att den hängde där på kroken var första tanken, "Herregud, jag kommer se ut som en rosa gris eller nåt.." men när jag kollade närmare på den och såg den i olika ljus var den verkligen jättefin.

....Sen trodde jag ju även att den skulle vara för liten nu då jag tog måtten för den i januari. Det visade ju sig inte stämma riktigt. Den var nämligen för stor, riktigt stor. Så var tvungen att hålla i den för att den skulle sitta uppe. Så den måste sys in en del. Kommer bli riktigt bra när den väl är färdig!

Måste slänga in en bild på den igen bara för att.. :)








Sitter och kikar på olika håruppsättningar nu. Upptäckte föresten att det är närmare sju veckor kvar nu, SJU VECKOR? Herrgud, snart går man i pension också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0