Tjoho!

Redan söndag, yippie! Nja inte direkt så glad är jag väl inte. Idag jobbar man hela dagen och imorgon börjar en ny skolvecka. Bara att ligga i med andra ord. Veckan som kommer blir dock inte som alla andra veckor, ska ju till Göteborg på söndag! Kommer att bli riktigt spännande och givande, tänk så bra det kommer vara då jag funderar på att plugga vidare inom biologin sen, nu kommer jag ju få testa på hur det är att jobba/plugga inom det, toppen! Det bästa är ju att det vi är 50 gymnasister från hela Sverige, vilket naturligtvis kommer att leda till en hel massa nytt folk att lära känna, riktigt roligt! Spännande spännande! På söndag kl 11 går tåget, funderar på utgång på lördag.. Själva "Linnédagarna" börjar ju inte förän på måndagen så det är bara samling och en massa sånt på söndag vilket en liten "bakishet" inte skulle förstöra. Haha men tänk usch vad hemskt att sitta och åka en massa tåg när man är bakis.. Nja. Jag ska nog ta det lugnt i såfall!

..På onsdagen när vi åker hem igen, är avslutningen på universeum i Göteborg kring 13-14 tiden. Efter det har man fri tid för att besöka tex. liseberg eller liknande, själv funderar jag på att dra en shoppingtur kring avenyn. Muums haha, kanske hittar jag någon lika shoppingsugen som jag där nere? Jag ska ju spara pengar nu, försöka i alla fall så, men jag måste ju få unna mig något nu när jag ska vara så duktig och sluta med allt socker. Vilket kommer att bli det superfina underklädessetet från Lindex, sen funderar jag på att köpa mig ett par snygga höstboots också! Wei, borde ju finnas en del att välja på nere i Gbg!

 

..Blev ingen utgång igår, som förra gången alltså. Tråkigt, men ärligt talat var det ganska skönt att vara hemma ändå. Eftersom att man ska jobba hela dagen idag. Så det blev myskväll här hemma istället. Linnea, Johanna, Oskar, Johanna, Sara och Mickan kom hit så vi degade i soffan dippade morötter och paprika och kikade på lite film. Mys!

 

Nu ska jag laga frukost till den lilla familjen här hemma. Det blir min egna gröt jag ska bjuda på, havregrynsgröt innehåller inte bara havregryn om ni frågar mig. Nej, krossade linfrön, vetegroddar och havssalt är naturliga ingredienser i. Som godast blir den med rivna äpplen och honung över! Så mycket godare än bara havregryn och salt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0