Nyttiga muffins!

..Sitter och mumsar på en muffins nu till ett glas mjölk. Muffinsen är inte vilken muffin som helst, självklart är den fulladdad med fibrer och nyttigheter! Riktigt mättande också så den passar utmärkt till mellanmål!

Bakade dem igår kväll!

Mums mums!

 

Självklart ska jag bjuda på receptet (som jag fått utav Gabbe):

Frukostmuffins
ca 10st

5 dl vetemjöl
1/2 dl grynblandning (fyrkornskross)
1/2 dl havrekli
1/2 dl krossat linfrö
3 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 tsk kardemumma
1 dl råsocker
2 ägg
100g smält smör
3 dl mjölk
1-2 äpplen+ 2 msk kanel

Allt torrt blandas ihop.
Vispa ägg, smör och mjölk-
Rör ihop allt i samma bunke och häll upp smeten i muffinsformar.
Tryck i äppelklyftor i varje muffins (doppa först klyftan i kanel).
Strö över lite råsocker och grädda i ugnen i ca 25-30 min på 180 grader.



Verkligen ett tips! Jättegoda!


Idag blev en väldigt kort dag. Både samhällskunskapen och svenskan uteblev. Så jag fick lov att strunta i yogan för Rolf (yogaläraren). Snällt! Hade inte varit så kul att sitta på skolan och vänta på en lektion i 5 timmar. Så jag åkte och hämtade bilen på pappas jobb och åkte in till stan och uträttade lite ärenden. Käk blev det också tillsammans med Gabbe, Johanna, Johanna och Linnea på Max. Gott gott! Fick bli en kycklingburgare med GI-bröd, bönsallad och juice för mig (Håller fortfarande stenhårt på att inte äta det där onödiga sockret/fettet/konstgjorda ämnena). Massa plus till mig!

 

...Nu har jag städat undan lite här hemma. Ska ta hand om det sista nu sen ska jag åka in till stan igen och hämta upp mamma och pappa som slutar jobba.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0