Nystart!

..Jajemensan ännu en gång ska jag anta en utmaning. Eller utmaning och utmaning denna gång känner jag mig sjukt peppad och bestämt så det blir nog en baggis skulle jag tro. För drygt två år sedan bestämde jag mig för att sluta med läsk och socker överhuvudtaget (godis, fikabröd mm). Jag hade nämligen hört om en kille som slutade med det och gick ner 10 kila bara sådär! Självklart blev jag nyfiken och ville testa, vilket jag gjorde och tappade även där med ca 5 kilo på kanske bara tre veckor. Sjukt fort gick det i alla fall. Det bästa med det hela var inte att jag gick ned i vikt, jag var ju inte överviktig från början så själva viktnedgången var inget jag satte först i tankarna, okej till en början kanske det var det men inte sen. För när jag väl slutade med allt det där så mådde jag även mycket bättre, jag blev piggare och gladare utan allt det där sockret som jag annars alltid åt.

..Eftersom att jag även är reumatiker så äter jag mediciner som kan göra mig tröttare, sen blir det ju inte bättre utan att själva sjukdomen också ger ökad trötthet. Så när jag åt det där sockret så blev jag ju superpigg först och sen poff blev jag jättetrött efteråt. Vilket inte var speciellt bra precis.

..Efter att ha hållt fast vid detta i kanske ett halvår så började jag småfuska lite sen, vet inte riktigt varför det bara blev så.

..I alla fall så ska jag börja nu igen, på allvar! Får nämligen ätt huvudvärk och blir lätt trött nu också. Bättre blir det ju inte utav att man går i skolan under veckorna och jobbar vissa helger och kvällar, fullt upp med andra ord! Så jag tror detta skulle kunna hjälpa mig att återgå till ett piggare liv!


..Vet ni vad det bästa är? Alla pengar jag kommer spara in på detta! Haha! Tänk vad jag kan köpa mycket fint för dem! wihoo!

 


Kommentarer
Postat av: Miss Stina

Starkt jobbat! skulle nog inte kunna klara mig utan godis :P Duktig du!

2009-09-05 @ 14:10:12
URL: http://msstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0