Göteborg.

.. Ja då har vi kommit till inlägget som berättar om min lilla tripp till Göteborg.
Har som sagt varit några väldigt lärorika och otroligt mysiga och roliga dagar i Götet! Var väldigt förväntansfull och nervös när jag satt på tåget mot Gävle, Stockholm i Söndags. Det blev ju inte bättre utav att ipoden hade strejkat några dagar innan och att jag inte hunnit lagt in någon musik på mobilen, så jag var musiklös. Kul. Hade köpt på mig två tidningar istället som jag sysselsatte mig med.

..Tågbytena gick väldigt bra och jag blev återigen väldigt stolt över mig själv att klara mig så bra! Hihi, vuxenpoäng där! Vid bytet i Stockholm hade jag 40 minuter på mig så jag köpte lite käk att ta med på nästa tågresa, köpte även en chailatte att smutta på, vilken var väldigt väldigt god! Måste ha varit den godaste jag smakat!

..När jag väl var framme i Göteborg letade jag rätt på den rätta spårvagnen på drottningtorget och styrde kosan mot vandrarhemmet där den första natten skulle spenderas. Denna natt fick jag turen att dela rum med tre otroligt trevliga tjejer från olika delar av Sverige, Melinda, Lovisa och Josefine. När vi presenterat oss för varandra och snackat lite tog vi en liten stadsvandring tillsammans medans vi inväntade samlingen. Trevligt!

..Dag 1, då själva Linnédagarna tog sin början, besökte vi Sjöfartsmuseet. Där lyssnade vi på en forskare som berättade om sitt projekt, sedan fick vi en guidadtur nere vid akvariena. Intressant! Efter några timmars besök och lunch åkte vi buss till Nordens ark. Även där fick vi en guidadtur runt området. Nordens ark är en djurpark som har olika utrotningshotade arter. Efter detta besök var det dags att syra kosan mot Tjärnö där vi skulle spendera restrerande dagar, alldeles vid havet!

..Vi sov i stugor där och det var verkligen jätte mysigt, vi nattbadade, kikade på film, lekte lekar och bekantade oss med varandra. Om dagarna hade vi olika aktiviteter inplanerade. Vi fick tex åka ut med en båt vid namn Nereus på havet på olika djup och göra bottenskrap för att sedan inspektera vad vi fått upp för fiskar/växter/koraller, ja allt möjligt.

..Sista dagen åkte vi tillbaka in till Göteborg och besökte Universeum, som en djurpark inomhus kan man säga. De hade fåglar, insekter, småapor, ormar och sånt. Där blev vi guidade genom regnskogar och annat skojigt. Mycket roligt!

Detta var väl Linnédagarna i stora drag. Jag har i alla fall haft det superbra och skulle absolut rekomendera andra att göra detta! Innan jag åkte var jag lite skeptisk sådär, ni vet hur man tänker. "Biologi resa, haha, vad nördigt, vad ska vi göra då? Plugga och sånt? Med en massa nööördar från hela Sverige. Yeay kul." Det var ungefär så jag tänkte, men eftersom att jag är intresserad av biologi och funderar på att läsa vidare inom det så gjorde jag detta i alla fall. Jag hade ju självklart misstagit mig helt. Det var verkligen skitroligt och man träffade likom 49st andra otroliga människor som jag annars kanske aldrig skulle ha träffat! Allt var så värt det och ledarna och aktiviteterna var verkligen superroliga!

..Priset tar nog nattbadet som jag, Milén, Sandra, Findus, Robin, Henrik, Niels och några fler var med på. Det var kallt men ack så roligt vi hade!

Tack så hemskt hemskt mycket ni som gjorde dessa dagar till vad de blev, - Helt oförglömliga. Saknar er allihop! Tacka gud för msn och facebook som gör att vi kommer att hålla kontakten!


Föreläsning på Sjöfartsmuseet.

Akvarium.

Nordens ark!

Henrik provar på att vara "stark som en tiger"

Likaså gör Niels.

Nattbad, bra bild I know. Haha. Mys!

Jag, Milén och Sandra.


Fler bilder finns på facebook. :)


 

..Idag har jag varit in till skolan en sväng. Sedan blev det projektarbetssnack med mina "kolegor" ;) Vi tog en lunch på NK, kycklingfilé och quinoa blev det för mig, damn vad gott det var! Sedan blev det lite kikande på stan, köpte inget alls, poäng där! Nu är jag hemma och ska strax ta tag i pluggandet. Var tvungen att strunta i en kväll med flickorna ikväll pga att jag har missat så mycket i skolan nu, fyra proiv rättare sagt. Inte speviellt roligt.. Speciellt inte när man ska jobba hela helgen och hela nästan helg. Vilket innebär no pluggtid. Så jag får offra denna fredagskväll istället. Nice..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0