Tidsfördriv. :)

Vilket är ditt tidigaste sminkminne?

När jag köpte min första mascara från Isa Dora med min kusin. Jag var jättemallig över den, mest för att jag köpt den för egna pengar. Haha.


Hur lång tid tillbringar du i badrummet på morgonen?

Jag är rätt så snabb av mig faktiskt. Sminket tar inte mer än 10 minuter, håret tar ännu kortare tid. Så kanske allt som allt 20 minuter.

Vilka skönhetsprodukter får alltid följa med i din väska?

En handkräm, läppbalsam från MOR cosmetics (min absoluta favorit) och något läppglans och ett rött läppstift (som dock sällan kommer till användning, ska bli bättre på det nu i höst, det är ju så snyggt med röda läppar!)

Har du någon favoritparfym?

Amor amor cacharel är min absoluta favorit.

Hur ser din hudvårdsrutin ut?

Jag är väldigt noga med hyn faktiskt. Försöker göra ansiktsmask en gång i veckan. Smörjer även in mig med natt och dagcreme varje dag. Använder även en ögoncreme under natten. Rengöring två gånger per dag. Är också väldigt noga med att inte sova med sminket på, det är det värsta jag vet!

Är du noga med att ta hand om ditt hår?

Det är jag faktiskt, så noga jag kan vara i alla fall. Plattar det inte alls ofta nu motför vad jag gjorde förr. Använder heller inte locktång. Däremot fönar jag håret efter varje gång jag tvättat det men använder alltid värmeskydd. Hårinpackning snålar jag inte med heller likaså balsam.

Brukar du unna dig någon skönhetslyx?

Att gå på salonger händer ytterst sällan, nästan aldrig. Däremot brukar jag lyxa till det med lite dyrare produkter ibland, mest för att köpa sånt som inte innehåller en massa skit utan som är bra för hyn eller håret.

Vilket är ditt bästa skönhetsknep?

Babylotion! Man blir så himla mjuk av det, den är ju oftast parfymfri så jag brukar först använda babylotion sedan en bodylotion med doft över. Man blir verkligen babymjuk!

Vilken beautytrend tycker du känns hetast i höst?

Pälsmodet, definitivt! Dock tänker jag inte köpa mig någon pälsjacka, det får inte bli för mycket av det goda. Däremot kör jag på små pälsdetaljer som halsdukar och västar. Röda läppar är också något jag tänker köra på. Att bli lite höst brun/röd i håret tycker jag också hör till.



Parfym Amor amor 30ml ca 360:-
♥Maxfactor false lash effect ca 160:-
♥Biosilk silkesdroppar ca 130:-
♥Babylotion ca 40:-
♥Gliss hårinpackning ca 50:-
♥Dermalogica skin multiactive toner ca 300:-
♥Åhléns brun utan sol 85:-

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0