Nya tider!

Okej okej, jag har nästan insett nu att det är nog egentligen ganska viktigt ändå att spara lite pengar.. Kanske. Så jag tänkte göra ett allvarligt försök till det. Har försökt några gånger att skriva månadsbudget men jag har bara tröttnat varje gång, eller glömt kanske stämmer bättre. Så nu ska jag göra ett försök, skriva upp allt jag köper och lägger ut pengar på, det är ju bra så man får en översikt. Kan ju föra den över bloggen så blir det lättare, slipper jag glömma bort själv liksom. Super, nu ska det experimenteras!

Nu börjar tankarna om högskola surra i huvudet som aldrig förr. Jag vet det är ett år kvar men hur fort går inte tiden nu då egentligen? Åren bara springer fram ju! Vips, så står jag där och ska välja liksom. Det jag väljer mellan idag är, Uppsala, Lund och Umeå. Troligtvis blir det Uppsala, jag gillar staden och det är inte så hiskligt långt borta. Andra alternativ är nog Lund, jag gillar skåne! Så himla vackert landskap och jag är nog lite svag för skånskan ändå. Umeå verkar toppen som universitet men jag skulle nog få en känsla av inburad där uppe, lite isolerad liksom. Just för att det ligger så långt upp i landet. Jag flyttar hellre neråt. Men flytt blir det i alla fall! Jag kan knappt bärga mig tills det är dax att stå på helt egna ben! Jag vill flytta nu! Om ett år då vet jag, då vet jag vad jag ska läsa exakt och vart jag kommer att bo och studera. Härligt!


Kan det vara här jag hamnar tro?


Funderar starkt på att göra en till tatuering, isåfall blir det en här i sidan! Jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0