Militärpolisbal!

Jajemensan, igår kom jag hem efter helgens besök i Stockholm. Klockan 11 på förmiddagen åkte jag hemifrån, var framme i stockholm vid 13.30, gick skapligt fort! Johannes mötte mig på centralen så vi tog tunnelbanan ut till lidingövägen där militärpoliserna håller till. Johannes visade runt mig lite, shit vad stort det var där! Det fanns ju allt i en enda inghänngnad, massor av rum, en sjukstuga, matsal, stall, ja allt! Ståtliga hästar kan man ju säga att det var där!

Väl framme i Aronsborg där balen hölls var det jätte fint. Det låg vid vattnet, dock lite industriområden omkring men det märkte man inte av när man väl var där. Det byttes om och vi gjorde oss iordning för mingel och fördrinkar. Fick även sitta och läsa igenom en "vett och etikett" lista över vad man får och inte får under kvällen, tex var det speciella hälsningsfraser mm. Sedan var det dags för middag, trerätters såklart och gudomligt gott var det! Under middagen hölls det tal av några högtuppsatta inom militären, var häftigt att vara med och se allt! Efter balen var det dans, wienervals, vilket inte gick sådär jätte bra för mig och Johannes, vilket vi skyllde på varann, men vadå det är väl killen som för eller hur? Haha.

Sedan var det ombyte och dags för nattklubben! Mycket dans och trevligt folk må jag säga! Hade skapligt ont i fötterna efteråt! Självklart blev det en hel del efterfester lite här och var efteråt, men killarna, eller ska jag säga männen? Dom har ju trots allt muckat snart, i alla fall så hade de en dresscode som löd, havremått och topless. Havremått är "kepsarna" som de har under högvakten. I alla fall så tyckte de mer om att banka och väcka de som hade lagt sig och vandalisera deras rum än att sitta still i ett och samma, så det blev en hel del dörrknackningar och korridorspring. Kul var det!

Vid 04.00 låg man i sängen för att försöka sova efter en väldigt trevlig och händelserik kväll, underbart sköna sängar hade dom där i alla fall jag sov som en prinsessa! Vaknade kanske inte som en, då man var skapligt trötter då vi gick upp klockan 8. Då serverades det en hejdundrande frukostbuffé! Mums!

Sedan var det dags att lämna Aronsborg och åka hem till vardagen igen.

Här kommer lite bilder från kvällen:


Johannes och jag i väntan på middagen.


"Tänk om jag hade en sadel tänk om jag hade en häst!" Snapsvisor var det en del också.


Oxfilé som serverades med getostpotatis.


Det hölls en del tal under kvällen.


Nattklubb!


Dansgolvet!


Efterfest med dresscode.

Kommentarer
Postat av: ewelina

Hej, hoppas du hade roligt, jag tyckte det var super!

Trevligt att träffas!



/Din bordsgranne

2009-05-06 @ 12:36:19
URL: http://kastmedlitenidiot.blogg.se/
Postat av: ewelina

Ps. Hoppas det är okej att jag lånar sista bilden här också, den är så sjukt kul! :)

2009-05-06 @ 12:38:10
Postat av: Petra

Haha ja men gör så! Otroligt roligt och trevligt var det! :)

2009-05-06 @ 13:03:43
URL: http://petramariannenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0