Snart snart snart!

..Är denna vecka över! Imorgon är det fredag och jag äälskar det! Så himla skönt, och vilken underbar helg jag ska ha, jag bara SKA ha det! Sitter just nu och knaprar på lite valnötter och hoppas på att jag ska få en bra koncentration på det jag läser i biologiboken. Har prov imorgon och biologi är det roligaste jag vet (av alla skolämnen) men jag kan ändå inte få någon motivation! Vad är det för fel? Jag är helt skoltrött för tillfället och skulle bara vilja ta studenten imorgon och försvinna lång härifrån. Men det går ju inte så jag får härda ut dessa veckor som är kvar, göra det bästa av situationen och sen ta nya tah i höst igen. Under sommaren tycker jag ändå att jag måste hinna suga i mig lite energi och motivation..

Från och med nu ska jag nog faktiskt börja skriva en "budgetdagbok" och skriva upp precis ALLT jag lägger pengar på. Skulle vara intressant att se vart allt har hamnat när man står på samma ruta med samma fråga i slutet av varje månad "vart tog pengarna vägen?". Dte är nog nyttigt att skriva upp allt också så man får en "aha-upplevelse" sen när man läser den och inser att man faktiskt kunde dra ner på ett och annat.. Kanske jag ska bli den sparsamme och snåle Petra? Njaa.. Vi får väl se.

Jag har alltid varit och är helt tokig i Sophie Kinsellas böcker om Becky Bloomwood. "En shopaholic" nu har ju filmen "en shopaholics bekännelser" börjat på biograferna och jag känner hur det kliar i hela kroppen på att vilja se den! Den och "Män som hatar kvinnor" är filmerna jag suktar efter just nu!

Tänk om man ändå kunde bli en sådär perfekt människa som höll koll och planerade allt. Alltså inte planerade vad man ska göra och säga under dagarna men som liksom kunde skriva in "ikväll ska det pluggas matte" "onsdag-skriva klart svenskauppsatsen" och verkligen göra det också. Jag försöker och vill vara sådan men jag failar alltid! Kanske bara är att inse att jag inte är en ordningssam person..

Ge mig en kopp motivation och en liten bulle med enerig att doppa med, tack!


Yogi te och Lindts mörka choklad borde väl få upp motivationen en aning i alla fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0