Kroppsideal.

En tanke slog mig imorse när jag stod och bredde mina smörgåsar. Den "Perfekta" killen/tjejen, kan någon berätta för mig hur denne ser ut? Om 100 personer skulle svara på den frågan, för sin personliga åsikt om saken och inte om vad "samhället" anser att den perfekta människan ser ut, så skulle jag få in 100 stycken olika svar. Några kanske skulle vara snarlika för visst finns vi några stycken som tycker nästan samma sak om olika grejer. För vissa kan ju välbyggda killar med mörkt hår vara den "perfekta" killen, för andra kan lite mer knubbiga killar vara den "perfekta. Samma sal för tjejer, vissa tycker att tjejer som är smala är perfekta andra gillar inte smala alls och vill hellre ha lite knubbigare tjejer. Hur vi än skulle försöka och sträva efter att vara perfekt i allas ögon så skulle vi aldrig lyckas. För det finns alltid folk som gillar något annat hellre än det vi har. Tur då säger jag att vi alla faktiskt ser väldigt olika ut, så varför skulle vi sträva efter att se likadana ut allihop?

Att sträva efter perfektion är som att sträva efter att kunna gå på vatten eller något annat omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Det ända man ska sträva efter är att tycka om sig själv och älska sig själv för den man är och för hur man ser ut <3

2009-03-15 @ 23:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0