En shopaholics bekännelser..

Hamnade på stan idag efter skolan med Gabbe, Johanna och Carro. Vi tog en fika på Krokanen (måste ju växla lite mellan NK och krokanen ibland). Sedan var jag på jakt efter en almanacka (får inte plats med allt i min gammla längre) och en ny ögonfransböjare. Hittade en perfekt almanacka men tyckte dock att den var lite dyr.. 130 spänn för en liten bok att skriva i liksom. Det är ju nästan en T-shirt! I alla fall så var jag in på Jc efter att Johanna gick till bussen. Hua det är farligt att gå på stan själv. Då hittar jag alltid en massa och tycker att det är så himla bra och att jag verkligen behöver det jag hittar. Sant så sant, jag var in på Jc och kom ut med en liten påse innehållande en kofta och en T-shirt. Äsch, det är ju snart lön..! Var in på Lindex också och hittade ett fint armband, eller det var fyra stycken ihophörande armband.

Nu är jag hemma igen och ska till att käka lite! Fick även brev idag om att mitt körkort har kommit! Så ska hämta ut det imorgon hade jag tänkt, weei! Tur det att jag får ett nytt leg då jag nästan blev nekad att gå in på krogen i helgen med mitt gammla. Dom trodde inte att det var jag! Men jag kan förstå dom faktiskt, jag har nästan vitt hår och ser ut som en köttbulle i ansiktet. Käkade kortison då kortet togs så jag var lagomt svullen i ansiktet då. Sen hade jag precis blonderat mig så jag klandrar dom inte, jag är faktiskt väldigt olik mig! Men det var ju lite surt att jag inte höll på att komma in på mitt egna leg, haha gud så jag tjatade och övertalade dom att det verkligen var jag på bilden! Dom släppte in mig tillslut med mycket misstänkta blickar..

Men nu så får jag ett nytt imorgon! Ska bli skönt att slippa ha det stora A4 pappret i väskan också som är det "tillfälliga" körkortet. Nu kan jag sätta det i någon pärm eller nått!


Dagens inköp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0