Suck..

Har skrivit två långa inlägg idag och båda två försvann. Kul!

Gör ett sista försök för idag.

Imorse blev jag helt till mig när jag vaknade. Solen lyste in genom fönstret och fåglarna kvittrade glatt. "Wei finvädret är här", tänkte jag jag hoppade upp ur sängen och satte på mig ett linne och mina nya shorts, invigning yeay! Dock gick ju solen i moln samma stund som jag bytte om i princip. Suck..

Har varit allmänt hängig idag. Har blivit förkyld och halsen har typ grott igen. Så jag har ägnat eftermiddagen till att sova vilket inte var helt fel faktiskt. Blev däremot riktigt fint väder på kvällssidan så jag och kusin beslöt oss för att ta båten ut och fiska lite. Precis som på gammla goda tiden! Så jag gjorde iordning lite deg och så begav vi oss ut på det blå. Det vi inte riktigt tänkte på var att om vi får napp så måste vi ju ta bort fisken från kroken också.. När vi väl fick napp och var mitt uppe i en trevlig pratstund så var vi inte så jätte sugen på att ta i firren direkt. Usch, jag ska nog inte satsa på att bli någon storfiskare. "Puckla bort den med åran eller nått" sa Jennifer. Ja vi försökte med det också, försökte även få den att lossna av sig själv men han satt stenhårt fast på kroken så vi hade inga andra alternativ än att ro in till land och be pappa hjälpa oss. Inte nog med det, när vi väl kom in till land så trasslade fisken in sig i näckrosbladen med kroken och reven och när pappa skull ta loss den därifrån så gick reven av och iväg simmade den stackars firren med kroken i käften..


Konstig hobby det där med fiske ändå, vad är det för kul liksom. Visst jag tycker också att det är kul men när man väl börjar fundera vad det egentligen är vi gör så är det ju ganska elakt. Vissa fiskar går ju inte ens att käka men ändå ska man fiska upp dem bara för att se på dem typ. Sen fippla loss dem från kroken och släppa ner dem igen lite sådär halvt skadade ibland ryker ena ögat också. Usch de lider nog mer än vi anar de stackars små liven..


I helgen ska det städas bil! Fick nämligen låna pappas saab till Borlänge nästa vecka! Pappa jobbar som mekaniker och har saaben som jobbarbil vilket betyder att den inte är av dem renaste sorten. Så jag ska putsa, skrubba och piska ren den i helgen hade jag tänkt. Den ska bli vår lilla festival-pärla! Kommer nog blir en riktigt rolig roadtrip över till Borlänge och peace and love med Sara och Johanna i bilen! Ska bli kul att se om vi kommer fram över huvudtaget! Haha jo det lär vi göra, vi brukar vara riktigt duktiga!



Jag var snabb med att välja kläder i morse, vilket jag tyvärr fick ändra på.. SUCK! Jag vill ha värme och sol!!!


Kommentarer
Postat av: mumrik

så hände det för mig igår med :O jävla bloggjävlar.. hade skrivit skitlångt! och vips, allt borta..

2009-06-18 @ 12:56:47
Postat av: Sara

Jag läntar nu:D Vi kommer ju inte att behöva välja platser iaf>.< mumrik som alltid blir "åksjuk" ;P hehe

2009-06-18 @ 14:34:09
URL: http://saraaolssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0