Storstädning. Uurk!

Ja som sagt så har jag inlett min storstädning nu. Började inne på toaletten, tvättade en klänning som skulle handtvättas och sedan några necessärer som inte såg så fräscha ut innuti. Sen skulle jag plocka lite ordning i sminket så slogs jag utav tanken att jag kanske skulle ha rengjort penslar, borstar och sånt som man har till puder, rouge, ögonskuggor och allt. Har aldrig gjort rent något där, har istället köpt nytt när det börjat sett ofräscht ut men nu tog jag tummen ur arslet och gjorde det! Läste lite på internet om det först så jag visste hur jag skulle göra för att inte försöta dem. Vissa använder tydligen schampo men sen läste jag att det fanns risk att rester skulle finans kvar så jag körde på diskmedel som skulle vara susen, det tar ju bort fett och smuts och allt möjligt! Och okej, detta var inget roligt ögonblick. Massor och verkligen massor av gammla sminkrester och smuts åkte bort och färgade vattnet brunt när jag gjorde ren dem. De såg inte alls så skitiga ut men oj vad skenet kan bedra! Så jag tipsar er verkligen om att rengöra era små älsklingar där hemma, hur rena de än ser ut så är det skitiga som fan!

Super enkelt alltså!

1. Spola vatten på föremålet (borsten, penseln what ever..) Så den blir fuktig.
2. Ta en klick diskmedel i handen och gnugga in föremålet i det.
3. Skölj noggrant ut tills vattnet är helt klart!

..När proceduren är klar, gör om den en gång till om du aldrig gjort detta förr för bästa resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0