En riktig pedant!

..Ja när det gäller min garderob så är jag otrligt pedantisk faktiskt. Jag klarar tex inte av att ha ett eller flera plagg hängades eller liggandes i garderoben som jag aldrig använder. Jag vet inte varför det känns bara inte bra, haha. Vilket får mig att städa garderoben ungefär en gång per månad. När jag dammsuger så dammsuger jag även i garderoben, torkar av skor som blivit dammiga och hyllor.

Trots att jag städer den så ofta så ryker det inte många plagg per gång. Tex alldeles nyss när jag städade, rök en bh och några bh-band. Haha, inte mycket att hurra för. Man tänker ju liksom "Hmm men den här tröjan kan ju faktiskt komma till användning någon gång när det är kallt och jag ska ut på sjön och fiska några timmar".. Hur ofta fiskar jag? Typ en gång per år och då aldrig i mer än en timme. Aa ni ser. Bortförklaringar helt enkelt. Den där fula uttvättade tunikan, "Den kommer jag ju kunna ha när jag åker utomlandds när jag bara ska ha något att dra över bikinin", någon som känner igen sig i detta tänkande?


Aja, nu ska jag ta en kvällspromenad med Johanna! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0