Vovve och healing.

Ja detta är två ämnen som har surrat i mitt huvud under kvällen. Jag har mer och mer insett att när jag flyttar själv nästa år kommer jag inte klara av att bo riktigt "själv", jag vill ju ha någon att komma hem till, någon jag kan gosa och mysa med i soffan och någon att skämma bort när tillfälle ges. Denna någon ska vara en liten vovvsing, för har jag inte rätt när jag säger att en hund eller vilket annat djur som helst är den bästa vän man kan ha? Den bryr sig inte om hur du ser ut, den skäller eller tjatar inte på dig när du inte gör det du ska, den gillar mys i soffan lika mycket som du gör, den älskar dig för den du är och inte för dina pengar eller ditt utseende. Där har ni kärleken i sin renaste form.

..har ju lilla Anja här hemma nu och jag vågar inte ens tänka på hur sorgligt det kommer bli att flytta ifrån henne, hon är verkligen en liten ögonsten men flytta måste man ju göra nångång.. Och när jag väl gör det så ska jag ha en rumskamrat med mig!

..Kruxet blir ju bara hur allt blir när man ska till och plugga på högskola och allt då man måste ha hundvakt och så, men jag har tänkt mer och mer på det där, egentligen är det ju just det som är det minsta problemet, jag menar det finns ju både dagmatte hunddagis och allt möjligt nu för tiden! Sen brukar man ju ha lägenhet i närheten av skolan så man har nära till och från. Det som är det verkliga kruxet (som många tvekar inför när de väl ska skaffa hund) är ju att man kanske oroar sig för att inte ha tillräckligt mycket med tid eller att man kommer att känna sig fast eller så, vilket inte alls hindrar mig, tvärtom! Det är det som bjuder in mig, jag vill ha något att pyssla med! Någon att ta hand om och vårda med hjärta och själ!Jag skulle aldrig aldrig köpa en hund för att sedan sälja den efter två år för att jag "inte har tid för den", då skulle jag ta mig tid! Man skaffar väl inte barn för att sedan adoptera bort det två år senare heller?! Det skulle jag aldrig ha hjärta till, tänk om man liksom skulle behöva lämna bort Anja nu, jag skulle hellre dö!


Jag har tänkt lite på hundraser och de som charmar mig mest är: Yorkshireterrier, Långhårig chihuahua, kinesisk nakenhund och dvärgschnauzer (som Anja).




..Mamma hade pratat med sin massör om healing idag, hon massören utför även det nämligen. Det kostade 500kr och höll på i ungefär en timme, hon kunde inte säga precis eftersom att man kan må antingen jättebra eller jättedåligt efteråt och hon vill ju inte släppa iväg någon som storgråter efter behandlingen liksom.. Att healas är ju som att fräschas upp inuti eller hur man ska beskriva det, man liksom städar själen. Vilket kan leda till att känslor som man har förträngt kommer blossar upp under själva healingen, vissa kan storgråta, andra asgarva, le åt något fint minne, eller blir förbannad över någonting. Det låter lite läskigt tycker jag men jag skulle gärna vilja prova på det. Skulle nog kännas skönt efteråt.




Nej nu ska jag lägga mig och läsa lite, förhoppningsvis bli trött också :)
Sovgott! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0