Kungligt besök!

Jojomensan, här omkring i småbyarna finns det något som kallas för typ "bymella", det är ungefär som en dag när man visar upp hur det var förr i tiden oså (tror jag). Dom brukar tex sätta fart på gammla kvarnar och laga kolbulle och sånt. Så får folk komma och kika och äta och ha det mysigt. Pappa och farbror var på bymella idag i höstbodarna en sväng (ungefär 3-4 km härifrån). Då kom det plötsligt två feta lyxiga bilar in och en massa snubbar från SÄPO, vem var det som kom tro? Jo Viktoria Bernadotte, ganska häftigt!


...Sov skapligt länge idag i alla fall, fick jobba över lite inatt då det var grymt mycket att göra, för det första stängde vi ungefär 20 minuter sent eftersom att det var så mycket folk, sen blev det en hel del städning. Kvart i fem slutade arbetspasset och jag luffade hem, tog mig en dusch och la mig och sov. Halv ett vaknade jag idag, skaplig sömn i alla fall, ville inte sova nå längre, då hinner man ju inte göra så mycket förän man ska iväg igen.

..Idag ska vi ut och äta någonstans, vet inte vart ännu men det blir väl någonstans här i Bollnäs. Efter det åker vi hem till moster en sväng och kanske kollar in crusingen lite, sen börjar jag jobba kl 20-05 så det blir en låång dag!

..Imorgon börjar jag jobba igen 16.30 så då får man inte sova bort hela dagen heller av samma anledning som jag nämnde tidigare. Jobbar även på måndag sen på tisdag är jag ledig, det kommer bli skapligt skönt!


..Nu ska jag ta och t hand om min naglar, de blir ju så sköra när man tvättar händerna hela tiden på jobbet! Ska smörja in dem med olja och nagelbandscreme nu, det borde hjälpa lite grand. Kanske även borde fundera på att byta om från pyjamasen, klockan är ju ändå snart 15.. Oops!

Ska även "städa ur" min gammla mobil och lägga ut en annons på den så ,man får in lite cash! Såg på blocket att de tog runt 1000 kr för dem, fast min är lite repig, och laddaren är lite glapp sen har jag inte kartongen kvar så jag får nog dra ner på priset där! Dock funkar den som aldrig förr! Känns nästan lite sorgligt att sälja den bästa mobil jag någonsin ägt, men den var ju lite klumpig sen behöver jag en liten förändring så vad fan..




Vad var det egentligen som fick Viktoria att åka på bymella?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0