Sista dagen som 17åring!

Ja imorgon är det min 18års dag! Helt sjukt vad fort tiden går, jag kommer så väl ihåg hur mycket jag och min kusin Carola längtade efter dagen då vi skulle fylla 18 för ungefär två år sedan. Den låg ju så himla långt bort då tyckte man, och nu är det imorgon! Ärligt talat så känns det inget speciellt, vilket jag är lite besviken på, förut såg man ju det att fylla 18 som en jätte stor grej och ååh vad mycket det var som skulle förändras! Okej, jag får ta körkort och det är en förändring som verkligen kommer att utnyttjas, sen allt annat som man får göra, typ köpa cigg och snus, jag menar jag varken röker eller snusar ju så det blir ju ingen "woow jag får köpa själv" grej direkt. Sen gifta mig gör jag väl inte direkt heller nu, haha! En sak som jag ser fram emot är iallfall att fixa nytt kontokort så att jag kan betala direkt på internet när man beställer saker därifrån, det ska bli skönt att slippa övertala mamma och pappa varje gång, eller ta på postförskott som kostar hur mycket extra som helst!

Johannes fyller ju 20 nu snart också, bara nån vecka efter mig, frågade honom igårkväll hur det kändes, ooh ja ni vet killar är väl kanske inte så eftertänksamma och ångestladdade med att fylla år ändå. Han tyckte inte att det skulle bli nått speciellt att fylla 20. Dagen innan jag ska fylla 20 kan jag tänka mig att jag kommer att ligga ångestfylld inför den dagen, då är man aldrig tonåring igen, då är man helt plötsligt mycket äldre, jag tycker att det låter väldigt mycket vuxnare med att säga "Jag är 20år" än "Jag är 19år". Allt låter så mycket mer seriöst och allvarligare! När jag fyller 20 kommer jag säkert att få panik med allt som har med utbildning, villa och barn att göra, jag vet inte varför och faktiskt så är 20år väldigt ungt ändå. Det är bara nått jag har fått för mig. Då kommer det kännas som att allvaret börjar.

Imorgon börjar ju som sagt skolan igen också, vilket kommer att innebära en massa plugg framöver. Just nu sitter jag med kemin framför mig, något jag skulle ha gjort för längesedan man nu är det ju dagen innan och ja då är jag i farten. Just in time! Sitter man och dricker kaffe som en galning medans man läser om olika aggregationsformer i kemiboken så håller man sig tack och lov ganska vaken, jag har precis druckigt upp min fjärde kopp nu..

För övrigt så hoppas jag att någon rik affärsman i Kina råkar säga några nummer fel vid en banköverföring så det ploppar ner några miljoner i mitt bakkonto istället.

Nu tycker lillvovven att jag är tråkig och får ett utav sina utbrott inne i vardagsrummet. (Springer och hoppar runt och slänger med något i luften som inte existerar.)



Ha en trevlig sista kväll på lovet alla härliga studenter, imorgon börjar allvaret!


Kommentarer
Postat av: kristin

åh tack :) grattis i förskott!

2009-01-07 @ 21:14:58
URL: http://kristinandersson.blogg.se/
Postat av: kristin

åh tack :) grattis i förskott!

2009-01-07 @ 21:15:18
URL: http://kristinandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0