Nyblivande fadder!

Nu har jag blivit fadder till att världens isbjörnar genom världsnaturfonden. Det gör så ont i hjärtat på mig när jag läser om alla tjuvjakter och klimatförändringar som sker dagligen och som hotar en stor del av världens alla djur. Genom att skänka 100kr varje månad så gör jag en viktig insats genom att hjälpa till, både i forskning och i arbete med att få ha vårt största rovdjur kvar.

"Isbjörnens rike.

Isbjörnen lever i Arktis och är helt anpassad efter ett liv på isen. Idag finns det uppskattningsvis 20 000 till 25 000 isbjörnar i världen. Studier visar att två tredjedelar riskerar att försvinna till år 2050, som följd av den globala uppvärmningen och issmältningen i Arktis. Vi behöver ditt stöd för att vända utvecklingen - agera genom att bli Isbjörnsfadder redan idag!"
 
Kanske tycker du att jag slänger bort 100 kr i månaden på något onödigt, men jag bryr mig verkligen och vill göra en förändring även om min insats är liten till världen så har den betydelse i mängden och i längden.

På WWF:s hemsida kan du bli både schimpans, tiger, östersjöns, panda och späckhuggarfadder. Din insats betyder något, tillsammans kan vi åstadkomma mirakel!

Här har du något att läsa, svider det inte lite i hjärtat när du läser detta så säg..

Tigerfadder Idag finns det bara ca 3500 vilda tigrar kvar, en minskning med hela 96% sedan början av 1900-talet. Nu krävs det krafttag för att rädda världens hotade tigrar.

Späckhuggarfadder
Späckhuggarna är, som Arktis mest kemikaliedrabbade däggdjur, en indikator på hur havet mår.
Hjälp oss att skydda späckhuggarna
och arbeta för ett levande hav.

Pandafadder
Idag uppskattar man att det inte finns fler än 1 600 jättepandor kvar. Hjälp oss att rädda den hotade jättepandan och skydda deras livsmiljö.

Östersjöfadder Östersjön mår inte bra. Hoten är många och resulterar bland annat i massiv algblomning och döda bottnar.  Vi har alla ett gemensamt ansvar att rädda vårt unika innanhav.


Djungelfadder
Bergsgorillan, en av våra närmsta släktingar, är akut hotad. Idag finns
det endast ca 700 bergsgorillor kvar. Hjälp oss att stoppa tjuvjakten och rädda dem.



Kommentarer
Postat av: Ljusdals ;)

ger du bort 100 kr i månaden från shopping kassan ? ;) shit petra :D

2009-01-15 @ 19:51:56
Postat av: Petra

Haha ja jag antar att det är precis vad jag gör. Jag får nog satsa på extra jobb ;) haha

2009-01-15 @ 20:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0