Lilla uppkörningen!

Ja gissa om jag blev förvånad idag när jag kom till Driver. Där stod min körlärare Micke och sa att "Idag Petra ska vi ha lilla uppkörningen", phu gissa om jag blev stört nervös! Jag trodde det skulle bli en vanlig körlektion! Men det var bara att finna sig i situationen och sätta sig och göra som man blev tillsagd. Det gick bra iallfall, ska kolla upp några saker innan uppkörningen annars var det helt ok. Teorin blir jag däremot helt störd på snart!! Usch vad jag verkligen inte gillar den! Då menar jag inte alla dessa vanliga trafikregler, nej man ska ju kunna allt som har med reaktionssträcka, bromssträcka, sidkraft och allt! Hur den ökar, om den fördubblas, ökar i kvadrat eller till och med fyrdubblas! Jag kan inte komma på vad jag ska tänka på så att jag inte blandar ihop allt! Gissa om jag har lite panikångest inför uppskrivningen..

Idag kom mina filmer på posten också som jag beställde av en impuls kan man säga, Anastasia och PS. I love you.

Nu ska jag ta och ringa mamma så hon får köpa hem lite fredagsgotti till de filmer och tv-program som kommer bli ikväll. Lite ost, kex och frukt skulle ju passa som handen i handsken!


I helgen är pappa ledig så då ska jag försöka få honom att åka lite skoter med mig! Har inte åkt på hela vintern!


Jag som hade tänkt gått ut och gått idag, men nu börjar det redan skymma och jag har ingen lust att gå med ficklampa och se upp för björnar överallt! Hua, som klimatet har förändrats nu så är det säkert inte alla björnar som har gått i ide ännu. Dom kanske är jätte hungriga och blir hur glada och uppspelta som helst när som ser mig trippa förbi och jag har ingen lust att bli deras middag!


Ha en trevlifredagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0