IKEA

På söndag blir det en utflykt till Ikea med mamma, Tommy, Peter och Monica. Hur roligt som helst! Älskar att åka iväg sådär en hel dag och shoppa och kika lite, äta nånstanns och bara ta dagen som den kommer. Mys! Blir ett långt stopp på Ikea då båda mina bröder precis har flyttat till nya lägenheter. Åh vad jag bara känner hur mycket jag också vill flytta! Tänk vad kul att få packa upp allt på ett nytt ställe och bestämma vart allt ska stå och vad man ska ha, köpa nya saker och inreda allt! Jag kommer gå i extas dom där dagarna när jag precis har flyttat hoppas mitt länekonto är fett då, annars blir nog den månaden ganska knaper, tänk vad mycket man kommer vilja köpa då! Till badrummet, köket sovrummet ja allt! Tur att Ikea finns, där kommer nog jag att handla mycket! Billigt och satans så snygga saker dom har! Spela roll att kvailtén kanske inte är det bästa. Det är väl roligare då att kunna byta upp sig lite oftare och ha snyggt hela tiden än att sitta där med samma gammla soffa och tvbänk i 20 år!

Sorgligt nog kommer det nog ta ett tag tills jag får uppleva dn där underbara känslan.. Eller ja det beror ju på hur jag väljer att göra. Tar ju studenten om ett år (Shiit är det verkligen bara ett år kvar!?) Då börjar jag ju förmodligen att plugga direkt, antagligen i Uppsala det beror på hur min situation ser ut då, programmet jag ska läsa finns ju på många ställen i Sverige. Första åren kanske det blir så att man bor i studentkorridor. Då har man ju inte direkt mycket space att inreda och brda ut sig på.. Skulle vara roligare att få eget direkt, men samtidigt är det ju kul att bo tillsammans med alla galna studenter också! Aja jag får se hur jag bestämmer mig för att göra. Flyttar jag själv direkt så blir det ju en massa extra studeilån..

Som sagt så har bröderna Nilsson flyttat till nya lägenheter så man kommer väl att få vara en liten smaktyckare på söndag! Weei, hoppas jag kan vara med när allt ska upp sen också!

Har hittat lite saker jag med, kunde ju inte hålla mig från att tjuvkika lite på Ikeas hemsida, så man vet vad man ska titta efter på söndag!

Detta vill jag lägga handskarna på (mest dekorationer då mitt rum är ganska litet och trångt nu så får inte in så mycket mer möbler) :



Påslakansett från ALVINE 199 kr
Ofelia pläd 249 kr
Galgar 8st 35 kr
Plastblomma 19 kr
Rosa Vas 59 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0