Gammal kakao?

Kan kakao bli gammal? Skulle just till att baka lite chokladbollar och såg att kakaon gick ut år 2006, den var trots allt oöppnad och kanske att jag inbillade mig, men luktade det inte lite fränt av den? Någon som vet om kakao blir gammal bokstavligen? Det kan ju vara så att den bara tappar smaken, ja det återstår väl att se hur bollarna smakar!

Iallfall så kom jag att tänka på oss människor och vårt sovande när jag stod där och rullade bollar. Tänk vad mycket vi sover egentligen! Vi hinner ju knappt komma hem från skola/jobb innan vi måste krypa ner för att orka upp nästa dag. Tänk om det vore så att vi bara behövde 2-3 timmars sömn per dygn istället, då skulle vår "normala" sovtod börja vid 04.00 på morgonen och barnen kanske går och lägger sig vid 02.00. Då skulle vi ju ha hur mycket tid över som helst för att göra annat roligt! Vi sover ju liksom en tredjedel av vårt liv! En tredjedel!! Det är ju hur mycket som helst, tänk vad mycket annat man hade kunnat gjort i livet på den tiden om sovtiderna hade varit annorlunda, om vi hade varit lite utav "nattugglor" helt enkelt. Detta är ju knappast något varken jag, du eller vår regering kan förändra men kanske evolutionen och moderjord, jag får försöka be om det helt enkelt, kanske vara uppe längre om nätterna så att ag blir tröttare på dagarna så att en mutation sker i min kropp som ger mig mindre behov av sömn som jag sedan kan föra över med min gener till kommande generation.. (Det är vid sådana här tillfällen man upptäcker hur vetenskaplig och störd i tänkandet man blir när man går natur..)

Tål att tänkas på, detta kan ni fundera över när ni lägger er ikväll och har svårt att sova! Haha.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Vi får väl göra så att vi försöker vara uppe flera timmar i streck då och roa oss så att vi slipper känna att tiden rinner iväg :)[år 2009 liksom]

2009-01-14 @ 20:08:14
Postat av: Petra

Ja vi får ta och göra det! :D

2009-01-14 @ 20:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0