Otrohets-gen?

Usch sicken oplanerad dag det blev idag. Eller den var väldigt bra planerad till en början då jag bestämde mig för att åka hem med bussen kl 15, men fick för mig att stanna kvar så att jag kunde åka hem med mamma och pappa när dom hade hjälpt Peter klart med lägenheten. Då skulle ju vi kunna handla till fjällen på samma gång. Men icke då. Där satt jag och väntade. Klockan 19 var vi hemma och inte hade dom lust aatt gå in och handla. Jag som hade tänkt hunnit med att packa, plugga och bränna skivor ikväll men inte ett skit av det har jag hunnit med. Ska till och packa lite nu snart i alla fall.

Imorgon sover jag hos Johanna i Rengsjö så vi kan starta klockan 06.00 på fredagmorgon ungefär. Gud vad spännande och roligt det ska bli!! Nej jag måste nog verkligen börja packa nu så kvällen inte blir lika sen som igår somnade kring kl1. Det är inte lätt när man har svårt att sova..

Idag när jag läste tidningen så fick jag mig en tankeställare. Stod något i stil med: Idag leder över hälften av alla giftermål till skillsmässa och ca 60% upptagna har varit otrogna. Usch vad det där låter hemskt och tråkigt. Jag som så gärna vill tro på evigkärlek. Vad kan det leda till egentligen att sånt här blir allt mer vanligt? Har vi blivit alldels för impulsiva och mindre seriösa? Eller har vi blivit klokare och insett att om man byter partner ofta så mår man bättre och får en variation i livet?

Jag och några tjejkompisar satt för några veckor sedan och disskuterade killen och tjejens roll i ett förhållande. Antingen så var det bara vi som kände så eller också så är det helt enkelt så att oftast så är det killen som gör slut i ett förhållande och då menar vi inte i ett förhållande som varat i ca 2-3 månader utan kanske i ett eller flera år.
Jag tror faktiskt att tjejer har lättare för att känna om man vill något med förhållandet, det är ett mycket enklare och klarare beslut för tjejen att avgöra om det är en kille hon vill dela sitt liv med som hon dejtar eller är tillsammans med.
Att tjejer helt enkelt är mer redo och mer intresserad av att ha ett "evigt förhållande".

Måste ju ta med lite av vetanskapen också nu då eftersom att jag trots allt har fått en "gymnasie skada" då jag går natur, haha. Man har faktiskt hittat en gen hos killen som man kallar "otrohets-genen" tro det eller ej. Tydligen så har alla män en gen som orsakar otrohet mycket enklare än det gör på kvinnor. Vi är ju även ett djur och har många "släktdrag" från våra (oftast) fyrbenta vänner. Hannarna i djurvärlden är ju faktiskt skapta för att kunna fortplanta sig och sprida sina gener vidare så mycket det bara kan, jag menar de kan ju göra hur många kvinnor med barn de vill egentligen. Det är ju naturensgång. De ska kunna befrukta många många kvinnor för att föra vidare sina gener. Vi kvinnor har däremot ett begränsat antal ägg dessutom kan vi ju heller inte föda hur många barn som helst under en viss tid då vi ska bära på barnet i nio månader. Fågel honorna till exempel är mycket kräsna när de ska välja partner att fortplanta sig med för de vill ju ha den bästa hannen med de bästa egenskaperna och generna för att deras unge ska få de bästa förutsättningarna för att överleva.

Kvinnan är en gåta men mannen, han är ett mysterium.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0