DNA ur en lök.

Idag labbade vi på biologin och tog fram lökens DNA. En vanlig gullök som vi hackade och pysslade med under olika processer sedan kunde man till slut få fram lökens DNA i ett provrör så att man såg det med bara ögat. Jätte häftigt! Roligaste labben vi gjort hittils, kanske är för att vi läser mitt favorit ämne nu också, genetik.

Har precis kommit hem nu och såg att HM:s katalog hade dimpt ner i brevlådan så ska ta mig en titt i den med lite smaskiga apelsiner som tilltugg, sen börjar ju one tree hill nu också på 5an! Det får man ju inte missa. Fick sådan otrolig huvudvärk i slutet av dagen i dag också, usch jag vill inte. Inte igen!

Ikväll blir med lite plugg och sedan får man ju inte missa Det okända och Made in sweden!

Tjao!

Kommentarer
Postat av: Johanna

precis dom planerna har jag med, det okända och made in sweden ;)

2009-02-04 @ 17:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0