Flytta!

Åh vad jag känner suget efter att flytta nu! Bara det att känna att man har något eget, eget kök, ett eget vardagsrum. ett eget hem att pyssla och piffa till. Åka till Ikea och handla möbler/inredning, handla mat och kunna plocka i vad man vill i korgen, bestämma helt själv vad man vill äta till lunch, middag och vilken yoghurt man vill ha till frukosten. FRIHET! Ska ställa mig i kö på lägenhet i Uppsala nu i veckan, har nämligen sett nu vad svårt det verkar vara att få tag på en, så¨man borde nog vara ute i god tid.


Var in på Ikeas hemsida och hittade lite inspiration.

Några måsten i min kommande lägenhet:

-Balkong. Tänk vad mysigt att kunna sitta där ute på sommaren och äta frukost, kika ner på gatorna och bara suga in den friska luften i morgonsolen! Eller att ha ett litet mysutrymme där när vännerna kommer på besök, sitta där ute och fika. Åh! Jag MÅSTE ha en balkong!

-Öppen spis (Okej kanske inte ett måste men det är i alla fall ett stort plus!) Tänk vad mysigt, när man sittre och kikar på tv, att ha en liten brasa där eller om det är så att man inte kan elda i den så kan man ha ett hav av ljus där i som brinner fint och ljusar upp de mörka höst/vinterkvällarna.

-Himmelsäng, åh jag är verkligen kär i sådana. Det känns så ombonat och mysigt. Har en sådan nu och självklart ska jag även ha det när jag flyttar. Hade tänkt mig en sådan som är med på bilden längst ner i högra hörnet. Osså lägger man liksom på två längder tyg, i den övre och nedre delen. Åh!

-Inte för mycket krims krams. Det ska vara rent och snyggt. Inte så mycket porslinssaker utan nån lampa, någon blomma och kanske någon prydnadssak.

-Mycket växter och blommor. Det ska kännas levande och fräscht inte nå plastblommor med sjukhus känsla!


Jag vill nu nu NU!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0