Bekännelser.

Jaha, då var det redan kväll. Men ack så mycket jag har hunnit med idag om jag tänker efter. Jag har:
 
-Pluggat matte
-Städat och rensat lite i rummet
-Tagit en promenad med mamma
-Busat med Anja
-Träffat broder

Det var mycket för att heta Petra. Oftast brukar mina kvällar bestå av detta:
-Data
-Data
-...Data

Nej jag är ingen datanörd men man fastnar lätt vid msn eller någon annan rolig sida, t.ex nelly. Men nu ska jag bli bättre på att klara mig utan den! Se bara så mycket jag hann med idag efter skolan! Imorogn slutar jag dessutom kl 12 men då jobbar jag istället mellan 16.30-20.30. Så då hinns det ju inte med så mycket. Mamma såg mitt nya köp idag, hon blev inte direkt.. Glad. Haha. "När ska du börja spara pengar då? Du bara handlar och handlar, du kommer ju bli en sån som tar sms-lån och hamnar i lyxfällan och bla bla bla". Jaja jag SKA skärpna mig, men på de första lönerna man får i sitt liv så borde man få lyxa till det lite extra! Men jag funderar på om jag kanske ska börja tänka ekonomiskt från och med idag. Det skulle kunna gå :) Det enda jag känner att jag verkligen behöver nu är ett par sneakers. Funderar på ett par snygga converse, ett par vita skulle vara fint! Sen skippar jag nog att färga håret, det sparar jag ju en 1000 lapp på! Som jag kan lägga på annat ;) Nej nej! Okej phu, detta kommer bli lika svårt som för en alkolist att dra sig ur spriten. Men ok, jag ska bevisa för mig själv att jag kan gå på stan utan att köpa något, jag KAN spara pengar.

Tänk sen när jag har sparat en hög vad mycket jag kan handla då :D Haha, okej vettiga saker menar jag ju! Men vad ska man spara till? Hmm..

Åh jag har börjat känna lite vårkärlek nu som sagt! Såg mitt härliga jordgubbshalsband som hänger där och bara väntar på att få hänga runt min hals! DEN är vår! Tröttnade lite på den i somras men nu ser jag den med andra ögon, bara se hur fint det är!:


Summer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0