Rosa drömmar!

Ååh drömde inatt om att jag hade köpt en liten chihuahua bebis. Jag vill så gärna! Nu när man har extrajobb så är det ju definitivt inte omöjligt heller. Har kikat runt lite på blocket och de ligger runt åtta tusen, om man inte ska ha stamtavla då, då hamnar de ju direkt mellan 15-20 tusen! Men inte behöver min lilla plutt en stamtavla, herregud för mig kommer den ju vara den finaste i alla fall! Då är det alltså kruxet här då, vart ska vovven vara på dagarna när jag är i skolan? Jag hade tänkt köpa den på sommaren, när jag har lov så har jag i alla fall tio veckor tillsammans med den innan den ska vara själv om dagarna. Jag går ju i skolan ca 8-9 timmar om dagen om man räknar in tiden det tar på bussen. Det är ju väldigt lång tid för en hund att vara ensam hemma, även om det sista jag gör är att rasta den och det första jag gör när jag kommer hem. Men det måste ju gå att få ihop på något sätt! Hunddagis finns det ju också då, men då kostar ju det runt 800 i månaden. Känns ju inte sådär jätte roligt kanske att punga ut.. Sen blir det ju det här när man ska flytta och börja plugga också, jag vill ju definitivt inte köpa en hund och sedan inte kunna ha den kvar av några skäl.

Sen tänker jag ju på atta fördelar också såklart. tänkt vad underbart att bara få känna att den söta lilla vovven är min! Något som jag tar hand och sköter om, som jag har stått helt själv för! Vi har ju hund nu också men heter man Petra så kan man aldrig få nog av vovvar, det måste verkligen vara det underbararse djuret på denna jord! Sen så är det ju "familjens hund", lilla söta Anja. Hon kommer ju att få stanna kvar här hemma när jag flyttar. Sen är hon husses-flicka också, hänger pappa hack i häl.

Nej en otroligt gullig, smart och busig liten långhårig chihuahua skulle passa mig perfekt! Det är något med små hundar! Sen tar ju en chihuahua inte så mycket plats i min (antagligen) trånga lägenhet sen heller, perfekt!



Kommentarer
Postat av: mumrik

petra hilton!!!!

2009-04-20 @ 19:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0