Nyårsafton!

Ja då var dagen kommen, dagen alla har pratat om hela året och längtat till. Den stora festdagen! Ikväll smäller det så det dånar, ikväll är alla lyckliga och glada, ingen ska vara ensam! Dagen är planerad i detalj, iallfall fram till klockan 19 sen kan vad som helst hända. Själv har jag en packning på en t-shirt och tandborste, sen får jag se var sovplatsen finns. Allt ordnar sig! Fick en liten flashback nu när jag läste Johannas blogg, även jag har ju glömt att Skriva ner mina nyårslöften. Egentligen tycker jag att det här med nyårslöften bara är struligt, för jag har nog aldrig lyckats hålla ett enda! Nu har ju jag inte haft några dödsviktiga nyårslöften som tex "sluta röka" eller nått, det har mest vart de vanligaste "äta nyttigare" eller "Träna mer". Kommande ärets löften vet jag faktiskt inte vad de ska bli..

1. Jag ska nog iallfall kanske börja spara lite mer, men nu är ju jag en sån typ som tänker "pengar är ju till för att spenderas" och har jag inte rätt där? Jag menar, vad ska jag spara till då.. Ett hus, en bil? Det kommer ju ändå att ta år när man lever på studiebidraget! Nej då är det väl lättare att tex spara till ett par nya skor eller ett par jeans? När jag får min feta lön sen på mitt högklassig jobb, DÅ ska jag börja spara! Okej, detta var väl kanske inte så mycket av ett löfte då jag ändå "smutskastade" det tillslut..

2. När året 2009 är slut, då ska jag ha tagit körkort, och snälla snälla gud och allt vad som nu finns där uppe i himlen, gör så att jag har en liten hårig kompis då också!

..Usch vad dålig jag är det på här märker jag, jag kommer inte på ett enda vettigt löfte! Jag får nog dra de där vanligaste iallfall, som man alltid strävar med och fuskar tillslut iallafall..

*Äta nyttigare
*Träna mer
*Vara försiktig med pengar  (svälj)...

..Eller okej glöm det där! Mitt nyårslöfte är att må bra vad jag än gör och hur jag än lyckas så ska målet vara att må bra och att trivas med mig själv!



Ha en bra nyårsafton allihopa och kom ihåg att ge er nyårspuss till någon vettig person! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, det där var mycket till löften det du ;)

2009-01-01 @ 13:43:26
Postat av: Petra

Haha ja men visst var det så ;)

2009-01-01 @ 23:51:47
Postat av: Matilda

HAHA jag verkar inte vara den enda som lovat mig själv att börja träna!

2009-01-02 @ 00:39:29
URL: http://runeskjold.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha nej du Matilda, du har nog några tusen med dig skulle jag tro :P

2009-01-02 @ 10:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0