Såhär gör jag:

När jag fixar mina naglar:

1. Först tas eventuella nagellacksrester bort med ett acetonfritt borttagningsmedel.
2. Häll sedan upp två skålar med fingervarmt vatten och tillsätt ex rapsolja och sitt med var hand i var skål och mjuka upp nagelbanden i ca fem minuter.
3. Efter uppmjukningen, klipp naglarna i önskad längd och fila sedan till dem.
4. Använd sedan en "nagelpetare" för att få bort döda hudceller längs nagelbandet och peta sedan undan dött skinn från nageln.
5. Applicera en nagelbandsolja länga nagelbanden och över nageln, låt sjunka in under några minuter, massera sedan in resterna.
6. Applicera en nagelbanscreme, min kommer från Depend.
7. Måla naglarna i önskad färg, klart!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Men tack själv! :)

2010-02-01 @ 14:07:26
URL: http://hannahsdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0