På söndag

På söndag ska jag iväg till kyrkan på en konsert som anordnas av ett gäng tjejer från skolan, två av dem har jag gått i samma klass som i 2-6an. De har som projektarbete att ordna en konsert där det bjuds på dans, sång och lite allt möjligt. Inträdet går oavkortat till barncancerfonden. det hela byggs på Veronica Jonsson. Hon gick i vår klass och gick bort i leukemi i 6an efter att ha varit sjuk sedan hon var sex år. Veronica var en stark tjej och hon kämpade länge mot cancern, många gånger trodde man att hon skulle bli helt återställd, men så blev det inte.

Så på söndag ska jag på konserten i kyrkan kl 18-19.30, inträdet är 50kr. Så bor ni här i närheten tycker jag ni ska ta er till Bollnäs kyrka och hjälpa till att bekämpa barncancern!


Jag, sara, Malin och Veronica. Här gick vi i tredje klass tror jag. Pyjamaspartyn var lite av vår grej!

Om en månad skulle Veronica ha fyllt 19 år. Jag kan inte låta bli att tänka på vad hon skulle ha gjort om hon var vid liv idag. Hade hon bekämpat cancern? hur hade hon sett ut? Vilken linje hade hon gått på gymnasiet? Det skulle ha varit underbart att fått tagit studenten tillsammans. I år tar vi på oss mössan för Veronica också när vi står där i juni och sjunger studentsången.






Kommentarer
Postat av: Hannah

Jättebra att du gör reklam! Och jättekul att du kommer ikväll :)

2010-01-31 @ 12:55:02
URL: http://hannahsdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0