Mysdag!

Sablans vad kallt det var ute idag! Höll på att frysa ihjäl när man gick på stan! Mötte upp Linnea och Johanna för att gå runt och kika lite grann och som avslut tog vi en mysig fika/lunch på NK. Väldans trevligt! Hittade ett par leggins på Lindex och ett nagellack, genomskinligt (äntligen!). Legginsen tvekade jag lite på men jag behövde verkligen ett par och nu när jag har kommit hem och provat dem ångrar jag mig inte en sekund! De var hur sköna som helst, måste in och köpa ett par till i veckan!

Såhär såg dem ut, med små "hylsor" ner till.

Gaah, jag har verkligen fått lägenhetsfeber! Är inne på sidor som ikea, blocket, hemnet hela tiden och letar inspiration och framtida möbler! Har hittat hur mycket fint som helst på blocket som man skulle kunna måla om och få jättesnygga! Tex, matbord, soffbord och liknande.

När man väl har börjat kolla så kan man ju inte sluta heller. Har till och med börjat måla i paint (haha) på olika planlösningar för att planera hur jag vill ha allt. Har nu anmält intresse på två lägenheter som jag hoppas jag får komma och kika på. Båda två är ettor med sovalkov. Känner att jag måste ha en sådan, vill verkligen inte ha sängen i samma rum som tv och sånt. Mysigt med alkov också! Sen gillar jag starkt att det är inglasad altan. sen ligger lägenheterna på Öster vilket betyder att sjön vågen ligger alldeles bredvid. Tänk att börja varja morgon med en joggingtur eller en lugn promenad runt sjön då! Hur mysigt som helst, sen kan jag sätta mig på inglasade och dricka lite kaffe. Ååh, hur ska jag kunna stå ut i fem månader till?!

Har fastnat för sådana där "skiljeväggar" som man kan dela av rum med, ni vet såna som man vecklar ut och som oftast är i trä? har försökt söka på sådana på google men får inte en enda träff.. Jättekonstigt. I alla fall, jag kom på att det skulle vara jättebra med en sådan att ha i vardagsrummet intill köket om det skulle vara ont om plats i köket för matbord osv. Aja, får spåna vidare på det!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0