För ytligt intresse?

Åh vad jag verkligen tycker om allt som har med skönhetsbehandlingar som manikyr/pedikyr, massage, olika krämer för hyn mm att göra. Jag är nog ett freak inom sånt. Det känns lite smått genant och lite för ytligt på något sätt. Men egentligen handlar det ju bara om att ta hand om sig själv och att trivas i sig själv och vara fräsh. I alla fall är det vad det handlar om för mig, och för att det är så otroligt roligt såklart!

Man kanske skulle kika lite på olika utbildningar inom sånt? Tänk att utbilda sig inom typ allt sånt där och starta en egen salong.. Wow. Det vore något! Man skulle kunna kombinera allt detta plus att man har en butik med allt möjlgt godis för hyn på alla olika partier på kroppen. Men tänk om jag då slutar som en 50årig arbetsnarkoman med en attityd som en 15åring och en kaka av smink i ansiktet för att dölja mina ålderstecken? Euw, nej nu var jag ju dujm som kopplade ihop detta med det där! fy fy, så ska jag inte bli och det hör inte alls ihop! Nanana, jag som skulle sova.. Men nu blir det nog att googla lite efter olika utbildningar!


Okej, nu har jag faktiskt googlat runt lite och vet ni vad? Jag kommer bli ruinerad! Eller okej, man ska nog se det från båda hållen. För skulle jag läsa en gratis utbildning så skulle jag ju ändå behöva ta lån för studiemedel, bostad med mera. Dessa utbildningar är på endast några månader och väldigt intensiva och en som jag hittade som verkade super i Stockholm kostar 86 000 kronor att gå. Låter hur mycket som helst, men som sagt skulle jag studera till något annat i tec fyra år så skulle jag ju hamna på tok mycket högre summor. I utbildningen i Stockholm blir man diplomerad skönhetsterapeut och får även undervisning i att starta eget osv. Vilket ju är superbra!

Jag skickade in en intresseanmälan och bad om mer information, detta är definitivt något jag ska spåna vidare på!


I min salong skulle jag erbjuda behandlingar som manikyr, pedikyr, olika former av massage, ansiktsbehandlingar, hår, ögonfransförlängning och mycket mer! Salongen skulle vara inredd i svart och vitt och ha ett klassiskt utseende. Man ska känna sig harmonisk och lugn när man befinner sig där. Personalen som jobbar för mig är några utav de bästa på marknaden. Hellre för få men proffsiga än för många men slarviga. För att varje kund ska känna sig unik och speciell ska jag jobba mycket kommunikation och jobba på att bygga upp en tydlig bild av hur personen är, att ha en kännedom om mina kunder kommer vara viktigt. De ska inte känna sig som om jag vore en robot som inte vet vad de heter och fixar deras naglar för pengarnas skull. De ska känna sig välkomna varje gång de kommer dit. För att uppnå det kommer jag erbjuda olika saker som få andra gör. Bara en gratis fika medans de väntar på sin tur bestående av en latte och en lyxig bakelse gör mycket! Salongen kommer ligga centralt och då menar jag inte här hemma i Bollnäs, utan i någon större stad här i Sverige eller varför inte i USA? Tänk att driva en salong i LA. hur coolt vore inte det? Stora drömmar kanske, men man måste sikta högt för att komma någonstans!

Nu ska jag drömma vidare i sängen! ♥

 





California next? ^^,

(Samtliga bilder är lånade från google)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0